GROWTRIBUTE

Lennart en Rachelle, de oprichters van GrowTribute, hebben een duidelijke missie:
“We want to help people to become all they can be, enabling them to make maximum positive impact.”

Ook hadden zij al duidelijk richtlijnen voor hoe het logo er uit moest komen te zien. De uitstraling van het logo moest namelijk positief en bold zijn. Daarnaast moest het iets weg hebben van de Piramide van Maslow. Dit wordt ook wel de ‘behoeftepiramide’ genoemd en is gebaseerd op een motivatietheorie. Deze theorie spreekt over vijf hiërarchische niveaus van menselijke behoeften die gepresenteerd word in een piramide. De top lagen van deze piramide staan voor zelf-ontplooiing en waardering. Deze twee lagen zijn dan ook de punten, waar je met de begeleiding van GrowTribute, aan werkt. Om deze reden heb ik er voor gekozen om in mijn design de twee bovenste lagen er eigenwijs anders op te leggen, zodat de focus hier naartoe wordt getrokken.

BRANDBOOK

Wanneer mensen mij vragen om een logo te maken, is dit niet het enige wat zij van mij ontvangen. Een logo op zichzelf is als een zwembad zonder water, helemaal niks dus. Bij een logo hoort een branding, een huisstijl. Dit is een visuele identiteit van je merk/bedrijf en hier vallen verschillende onderwerpen onder, namelijk: je logo, het kleurenschema en de typografie.

GrowTribute wilde graag een groot kleurenschema. Zo wilden ze voor verschillende Social Media kanalen, een andere kleur logo gebruiken. Daarom heb ik vier verschillende kleurencombinaties gemaakt van het logo. Ze lijken op het eerste gezicht niet erg bij elkaar te passen, maar tussen de logo’s is er altijd een overlappende kleur. Deze combinaties staan ook nadrukkelijk uitgelegd in het brandbook.

TEMPLATES

Nadat ik de branding van GrowTribute had gemaakt, vroegen zij mij advies over hoe ze hun Socials moesten inrichten/vormgeven. Ook hier hadden ze duidelijke richtlijnen: “We willen een template voor een foto, voor een foto met quote (voor interviews/podcasts), voor een quote en voor een carousel post op Instagram.” Met deze eisen ben ik aan de slag gegaan en hieruit zijn vier losse templates gekomen. Ook hier is rekening gehouden met de verschillende kleuren voor de verschillende Social Media Kanalen. De kleurencombinatie van de afbeeldingen wordt gebruikt op Instagram. Naast de Instagram templates heb ik ook templates ontwikkeld voor Youtube. 

“Ik heb Jessica al 2x ingezet voor mijn bedrijfsbranding van 2 verschillende bedrijven – dit keer heeft Jessica heeft fantastische branding voor ons nieuwe bedrijf Growtribute gemaakt – de klus was heel last minute dus dankbaar dat het zo snel kon. Ook is Jessica mega communicatief, we hadden veel inspraak gedurende het proces en ze gaat door tot alle puntjes echt op de i staan. Erg tevreden met het resultaat en haar support, ook achteraf!”

Rachelle Leerling
GrowTribute

Benieuwd naar wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?