SOCIAL MEDIA MANAGER

Het leven als ondernemer kan al druk genoeg zijn. En dan moet je ook nog eens je Social Media van je bedrijf bij houden, daar heb je soms toch helemaal geen zijn of zin in. Ten minste, dit hoor ik vaak van mijn opdrachtgevers. Ook hoor ik vaak dat het lastig is om consistent dingen te posten of om telkens maar weer met nieuwe content te komen.

Om deze redenen ben ik Social Media Manager voor een aantal bedrijven (geweest). Wat dan nou precies inhoud? Elke week plaats ik 3 posts op Instagram, inclusief de juiste caption en hashtags. Hetzelfde doe ik op Facebook, maar dan 2 posts per week. Verder reageer ik (soms in overleg met jou) op comments die geplaats worden en zorg ik er voor dat er altijd een stories te zien is op je profiel.

Wil je hier meer over weten?

 

The Good Roll

Voordat ik begon met het overnemen van de Social Media van The Good Roll, zag je dat ze online een beetje in een identiteitscrisis zaten. Ze zijn namelijk een bedrijf dat strijd voor een betere wereld, maar willen niet al te serieus over komen. Deze twee dingen werden door elkaar gehaald op hun socials en alles werd door elkaar geplaatst. Er zaten informatieve posts tussen, maar ook weer hele grappige. Ik heb voor wat structuur gezorgd.

Aan rechterkant zie je alle prints van de wikkels met quotes, om de fun op de pagina te houden. In het midden vind je informatieve posts. En aan de linkerkant zie je foto’s die volgers maken wanneer zij de rollen ontvangen. Omdat The Good Roll een groot en internationaal bereik hebben, hebben zij genoeg beeld van alle foto’s die worden gemaakt van deze vrolijke rollen. 

Versierd

Deze te gekke sieradenwinkel in het centrum van Alkmaar bestond net een paar maanden toen ik in contact kwam met de eigenaresse. Ze had zelf totaal nog niet nagedacht over wat ze precies wilde laten zien op haar Social Media kanalen. Ik heb de handen in een geslagen met een fotograaf om samen met hem de content te schieten voor de socials. Ik verzorgde hierbij de styling van de foto’s. 

 Op Instagram maak ik gebruik van witte kaders. Dit heb ik gedaan zodat de foto’s qua kleuren niet met elkaar zouden botsen. Ook was er een vraag of haar logo er in verwerkt kon worden, en het kader zorgde er voor dat dit een perfecte plek daarvoor werd.

Bake my Day

Amsterdam zit vol met leuke koffietentjes en lunchrooms. Bake my Day is daar 1 van. Zij hebben meerdere vestigingen verspreid over de stad zitten. Toeristen en voorbijgangers wisten deze koffie zaak wel te vinden maar online klikte mensen er voorbij of wisten zij Bake my Day niet eens te vinden. Er is hier zo veel lekkers, dat dat eigenlijk te zonde voor woorden is.

Daarom ben ik samen met een fotograaf foto’s gaan maken zodat er een goede beeldbank ontstond voor de Socials. Deze foto’s in combinatie met grappige en herkenbare quotes werd dan ook de feed voor dit bedrijf. 

Wil jij ook graag je beeldbank aanvullen voor je bedrijf, kijk dan hier onder voor meer informatie.

Nina Catering

Door de drukte van haar bedrijf, zocht de eigenaresse van Nina Catering iemand die de socials voor haar kon overnemen. De feed moest een mooie samenhang zijn tussen de evenementen die zij organiseert en het eten dat bereid wordt. Daarom heb ik er voor gekozen om er in elke rij, in ieder geval een foto tussen te laten zitten van tafelende mensen en van het eten of drinken. Om haar missie en visie beter naar voren te laten komen, komt er ook (per 9 posts) een quote uit haar merkverhaal voorbij.

Na de opstartfase van haar Socials had ze toch de tijd gevonden om het zelf te posten en heb ik haar de templates gegevens.
Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat? Klik dan hieronder.