SOCIAL MEDIA MANAGER

Het leven als ondernemer kan al druk genoeg zijn. En dan moet je ook nog eens de Social Media van je bedrijf bijhouden, daar heb je soms toch helemaal geen tijd voor of zin in. Dit en meer hoor ik vaak van mijn opdrachtgevers. Daarnaast hoor ik vaak dat het lastig is om consistent te posten en om telkens maar weer met nieuwe content te komen.

Om deze redenen ben ik Social Media Manager voor een aantal bedrijven (geweest). Wat dan nou precies inhoudt? Elke week plaats ik drie posts op je Instagram, inclusief de juiste caption en hashtags. Hetzelfde doe ik op Facebook, maar dan twee posts per week. Verder reageer ik (soms in overleg met jou) op comments die geplaatst worden en zorg ik ervoor dat er altijd stories te zien zijn op je profiel.

Wil je hier meer over weten?

 

The Good Roll

Voor ik begon met het overnemen van de Social Media van The Good Roll, zag je dat ze online een beetje in een identiteitscrisis zaten. Ze zijn een bedrijf dat strijdt voor een betere wereld, maar willen tegelijkertijd niet al te serieus over komen. Deze twee dingen werden door elkaar geplaatst op hun socials. Er zaten informatieve posts tussen, maar ook weer hele grappige. Ik heb voor wat structuur gezorgd.

In de afbeelding zie je aan de rechterkant alle prints van de wikkels met quotes, om de fun op de pagina te houden. In het midden vind je informatieve posts. Aan de linkerkant zie je foto’s die volgers maken wanneer zij de rollen ontvangen. Omdat The Good Roll een groot en internationaal bereik heeft, is er genoeg beeld door alle foto’s die worden gemaakt van deze vrolijke rollen.

Versierd

Deze te gekke sieradenwinkel in het centrum van Alkmaar bestond net een paar maanden toen ik in contact kwam met de eigenaresse. Ze had zelf totaal nog niet nagedacht over wat ze precies wilde laten zien op haar Social Media kanalen. Ik heb de handen ineen geslagen met een fotograaf om samen met hem de content te schieten voor de socials. Ik verzorgde hierbij de styling van de foto’s. 

Op Instagram maak ik gebruik van witte kaders. Dit heb ik gedaan zodat de foto’s qua kleuren niet met elkaar zouden botsen. Ook was de vraag of het logo in de foto’s verwerkt kon worden, en het kader bleek hiervoor de perfecte plek.

Bake my Day

Amsterdam zit vol met leuke koffietentjes en lunchrooms. Bake my Day is er daar één van. Zij hebben meerdere vestigingen verspreid over de stad zitten. Toeristen en voorbijgangers wisten deze koffie zaak wel te vinden maar online klikten mensen voorbij of wisten zij Bake my Day niet eens te vinden. Er is bij Bake my Day zo veel lekkers, dat dat eigenlijk te zonde voor woorden is.

Daarom ben ik samen met een fotograaf foto’s gaan maken zodat er een goede beeldbank ontstond voor de Socials. Deze foto’s, in combinatie met grappige en herkenbare quotes, werd dan ook leidend voor de feed van dit bedrijf. 

Wil jij ook graag je beeldbank aanvullen voor je bedrijf, klik dan hieronder voor meer informatie.

Nina Catering

Door de drukte van haar bedrijf zocht de eigenaresse van Nina Catering iemand die socials van haar kon overnemen. De feed moest een mooie samenhang worden tussen de evenementen die zij organiseert en het eten dat bereid wordt. Daarom heb ik ervoor gekozen om in elke rij op Instagram, in ieder geval een foto te plaatsen van tafelende mensen en van het eten of drinken. Om haar missie en visie beter naar voren te laten komen, komt er ook (per 9 posts) een quote uit haar merkverhaal voorbij.

Na de opstartfase van haar Socials had ze toch de tijd gevonden om zelf te posten en heb ik haar de templates gegeven.

Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat? Klik dan hieronder.